tisdag 22 november 2011

Tummen ur x2

Idag ramlade tummen ur! Två gånger!
Jag och Gullet släpade oss ner till banan. (tumme nr 1)
Släpade och släpade, han går gärna ner till grannens bana så som tur är behöver jag inte släpa honom!

Vi jobbade lite på volt, lyssna på skänkel och vikt, galopperna, mattes balans och ett par små hinder!
Jag har inte hoppat honom sedan avtrillningen på våran debut!
Men det gick bra!

Han lyssnade bra och var riktigt duktig! Både i start och stopp, han bryr sig mindre och mindre om hästarna runt omkring i hagarna dessutom. Ett par hästar galopperade ute på fälten som vi såklart var tvungna att titta på lite men sen gick det framåt igen!

Galoppen då?
Utan tvekan tar han höger galopp, byter vi sen varv och försöker oss på vänster så travar han bara på som fasen men ingen galopp!
Efter vissa om och men galopperade han men då kan jag inte riktigt säga om det är rätt eller fel!! Haha!! Well well det kändes rätt i alla fall!


En bild från i somras!
(Våran första gång på banan.)

Gullivers "jobbfrisyr"!

När vi måste höja koncentrationen på grabben så åker luggen bort. Antingen fläta eller en sån här snygg liten toffs. Piffigt inte sant?

Bajspåse!

Jag hade helt förträngt detta med avmaskning av killarna!!
Det brukar man försöka göra när man stallar in dom på hösten, nu stallar jag ju inte in mina så jag får skylla på det helt enkelt!

Igår kom kuvertet med två små påsar, handskar och papper i.
Sen är det bara att se till att hästarna gör nr 2, plocka upp lite "plutt" från de båda och sedan lägga pluttarna i varsin påse med namn på och sen skicka iväg! (tumme nr 2)
Klart!
Hoppas få svar redan i morgon!

1 kommentar:

  1. Vilken otroligt fin häst! Jättevacker verkligen! :)

    Kram Moa, Ryttartrion

    SvaraRadera