onsdag 25 januari 2012

One Piece!

Idag var hovis här och fixade grabbarnas fötter!
Eller det var som så att vi fick gå bort till en granne och låna hennes stallgång eftersom alla utrymmen här hemma är belamrade med grejer för tillfället!!
Traktorer, fyrhjulingar, däckmaskiner! You name it!
Lättare att flytta på mig och killarna än alla de dära grejerna....

Det gick riktigt bra!
Vi hade en hovis som jag aldrig träffat förut, Herrn har träffat honom förut i tidigare hem (men det kom inte hovis ihåg!)
Han kom bra överens med Gulliver! Bara hovslagaren visat att det inte var ok att bitas eller hitta på massa hyss, de fann varandra och kom överens riktigt bra! (Man vet aldrig med Gulliver.)

Herrn skötte sig som vanligt toppen! Det hade jag inga tveksamheter om heller visserligen. 

När fötterna var fixade och klara så knallade vi hem igen och framåt eftermiddagen fick Gulliver komma ut och lufta sig lite! 

Det gick bra! Mycket skritt och trav, det blev aldrig någon galopp för Gulliver blev knäpp!
Som sagt mycket skritt och trav på mestadels långa tyglar, och han börjar tidvis släppa ner huvudet lite nu och man känner att ryggen kommer upp.
Jag vill att han blir lång och låg nu till att börja med! I skritten går det riktigt bra men svårare i traven helt klart, där kör han gärna upp huvudet lite och tappar ryggen! Men vi är på G!
Snart kom vi till skogen, där tyckte troligen Gulliver att vi skulle galoppera, som vi gör på den sträckan ibland.

Han började dumma sig som sjutton!
Kastade med huvudet, körde ner huvudet mellan benen och skakade.
Skuttade åt sidorna och gjorde krumsprång!
Förbaskade häst! Det blev ingen galopp, då hade jag suttit som kassler i viltstängslet troligen!


Efter hemkomst fick det bli "One Piece" på!
Och ett ulltäcke utanpå den, så går det när man jobbar sig svettig! 


Tyckte inte vi jobbade speciellt hårt men Gulliver blev genom svettig!
Troligen pga brallandet i skogen. 

1 kommentar:

  1. Jag är glad att jag klipper Senor,han blir dösvettig,jag kan ju aldrig skritta av honom eftersom han är värst när vi går hemåt,Lott.

    SvaraRadera