tisdag 21 maj 2013

Sommaren!

Sommaren närmar sig med stora steg!
Hoppas på en varm och torr sommar, i alla fall torrare än den förra!
Idag har grabbarna smakat på betet!
Gick en promenad med Rex och Herrn, på väg hemåt lämnade jag Herrn i hagen och begav mig hem för att hämta Gulliver. När jag gick iväg gick Shaquille lungt och åt. 

När jag kom gnäggade Gulliver och borta vid betet hörde jag hur Shaquille svarade, sen var det igång! 
Fick ut en relativt lugn Gulliver ur hagen, sen var lugnet borta.

Han taktade hela vägen till hagen, sen blev han ännu mera uppjagad när han fick syn på Shaquille som också tappat sitt lugn och for omkring i hagen som en dåre!!! 
Galopperade, frustade och for omkring med svansen som en raket i bak!
På 5 travsteg hade Shaquille tagit sig från den ena kortändan till den andra, hagen är inte i "frimärksstorlek"!

Hur ska det gå att släppa ihop två dårar?!!?
Jo jättebra!! 

När Gullet väl var på samma sidan staketet som Herrn så lugnade de ner sig och började käka.
Gullet försökte få igång Herrn i lite bus men idén köptes inte alls.... 
Stod länge och tittade på dem, gick sen hem och pysslade lite för att hämta hem dem ungefär en timma senare.
Dom kom direkt när de fick syn på mig och Herrn hade alla fyra benen i behåll! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar