söndag 24 juni 2012

Kort update!

Det är svårt att komma på något smart att skriva efter en månads uppehåll.

Jag önskar det ploppat upp en massa framsteg hos oss som fantastiskt ekipage, men icke!
Vi har egentligen inte kommit så mycket längre, tråkigt men sant. 

Hittills har vi hittat en ny sadel!


Gulliver i nya sadeln! 

Vi kör vidare på den bomlösa melodin och använder just nu en FreeMax dressyr.
Både Gullet och jag trivs riktigt bra med den! Jag har blivit väldigt förtjust i bomlösa sadlar!

Bjuder på en "snart stryper jag denna hästen som vägrar stå still"- bild!!
Med nya sadeln dock! 


Härligt tjock Shaquille!! 

Annars kör vi på!
Försöker hålla igång grabbarna, dels så inte Gullet väger 1 ton när sommaren är slut och sen jobbar vi på att Shaquille ska behålla den fina formen han faktiskt fått! 

Vi har inte ridit på banan alls det sista utan har härjat i skogen, det är vad vi är bäst på! 
Formen då? Går Gulliver i form och alldeles utomordentligt? Nix! Ett enkelt svar på den frågan. 

Bits han fortfarande? Ibland! Men jag tycker det absolut har minskat i intensitet den sista tiden.
Han nyps ibland men inget bitande på samma vis som det har varit. Inte just nu i alla fall. 
Håller tummarna för att det snart är historia!


2 kommentarer:

  1. Min kommentar på förra inlägget verkar ha fallit bort. Kul med uppdate! Vad roligt att du rider i en Freemax dressyr, jag har sneglat väldigt mycket på den som nästa dressyrsadel, ser så skön ut. Kan man få en utvärdering? ;) Hur är kvaliteten? Känns den bred? Är det läder eller syntetvarianten du har?

    SvaraRadera
  2. Jag kan absolut skriva ihop en liten utvärdering!

    SvaraRadera