tisdag 26 juni 2012

Tur i otur!

Ibland måste man lyckas med att ha lite tur i oturen! 

Idag gav vi oss ut för lite ridning, min syster på Herrn och jag på Gullet, det gick fint hela vägen.
Tills vi några kilometer hemifrån möter en sopbil, en vit sopbil. 
Nästan precis på samma ställe där vi förra sommaren mötte en vit buss som Gulliver blev väldigt uppjagad och rädd för. 

Sopbilen kom i en jädrans fart men jag signalerade åt honom att sänka farten och det gjorde an relativt snabbt. Allt kändes ganska lugnt, tills vi nästan var förbi bilen, då försöker Gullet komma undan bilen, trampar ner i diket som är vattenfyllt, kommer över diket och på andra sidan är det staket med taggtråd. 

Smack så ramlar jag av, Gullet skuttar tillbaka ut på vägen och tar ett par språng iväg från oss. 
Lagom tills jag kommit ur diket och kommer ut på vägen så stannar Gulliver, vänder sig om och kommer och möter mig. Klappar om honom, tar tyglarna och vi knallar förbi bilen. 
Föraren frågar hur allt gick och jag vinkar avfärdande:
"Det gick bra!"

Är det inte lite typiskt oss?!
"Kaos!! Skrik och panik! Vad ska vi ta oss till?! Maj Goood!!"
Sen en stund senare har vi inte fattat något men vi känner:
"Äsch! Det gick ju bra det dära!"

Så här såg Gulliver ut på vänster bakben: 



Och såhär ser min vänstra stövel ut:



Själv har jag ett blåmärke vid vänsterknä och en bula på samma bens smalben.

Vi hade verkligen tur i oturen!!!
Det kunde hänt så mycket men vi klarade oss bra.
Matte är mest arg på sig själv att hon tappar kontrollen och inte kan se åt vilket håll det bär riktigt.
Sen är hon förbaskat dålig på att klamra sig fast!!!

Jag är däremot stolt över Gulliver som inte kutade iväg för allt han var värd utan kom tillbaka.
Han lugnade sig snabbt efter incidenten och jag kunde hoppa upp igen.
Gullet verkade tämligen obekymrad av sina skador.

Gulliver kommer snart att ha läkt, det är ytliga rispor han fått, mina stövlar däremot, de lär inte läka!
Men men...
Som min fader säger:
"Det finns fabriker som går sådana!"

Vad gör vi i morgon?
Hälsar på sopbilen kanske! Jag vet var den bor!

2 kommentarer:

  1. Förfärligt med stövlarna! Förfärligt med taggtråd! Gött att de gick så bra som de gick. Tycker nog att sopbilen förtjänas att hälsas på.....mohahahaha......

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sopbilen ska absolut få en påhälsning!! Maffia style! =D

      Absolut förskräckligt för mina stövlar!!!

      Radera