torsdag 21 juli 2011

Demolering och körning!

Ja det är vad Gullet och jag sysslat med idag.
Jag körning, han demolering.

Egentligen skulle jag inget säga, till er alltså, mina kära läsare.
Gullet framstår nog redan som en otroligt knäpp häst! Och det är han, en underbar knäpp häst, som idag förstört Petters fyrhjuling!

Dagen började med körning, vi hade sällskap med Maria och Willy! Det gick riktigt bra. Gulliver verkar just nu tycka körningen är roligare än ridningen! Han står stilla när jag fixar med vagnen och väntar snällt tills jag blir klar, han bjuder framåt och verkar tycka det är skoj. Helst hade han velat dra omkring vagnen ute i skogen men varken jag eller vagnen uppskattar det! Kan ju säga att vi "Been there, done that!"
Vi får nog fixa nått han han kan släpa omkring i mossan!

Senare på dagen var Petter ute i hagen för att samla ihop lite ris han sågat ner, en kille med flismaskin skulle komma idag.
Så ut med fyrhjuling och kärra i hagen för att samla ris!
MYCKET intressant sa Gullet som länge stod och tittade på Petter när han jobbade.
"Jag tror han har fattat! What Im made for!" Som Petter så internationellt uttryckte det!

Vare sig Gullet insåg att detta var hans kall i livet eller inte så var det väldigt intressant!
Han stod troget vid hjulingen, med munkorg, skrapade lite på kärran, kanske i ett försök att få bort munkorgen som bromsar framfarten något!
Sen började han sniffa på själva hjulingen. Men inget mera.
Plötsligt har han hittat den ena bromsen på maskinen, den stack ut på ett väldigt inbjudande vis! Toppen att trä på munkorgen där för att i ett tappert försök få av den!
Första försöket var en nit, det gick inte men munkorgen gav "vika" lite, ett nytt försök påbörjas,
"smack" bromsen går av och munkorgen går sönder!
Mission completed!!
Petter arg, Gullet nöjd, matte förfärad!

Innan "olyckan", båda ser ganska nöjda ut.
15 minuter senare är relationen något förändrad!!

Shaquille "Herrn" var minsann också framme!

Morgonens körsällskap!

3 kommentarer:

  1. Underbara lilla gulliver, nog kan han hitta på hyss alltid! Jag har faktiskt undrat lite över hur han skulle lyckas få bort munkorgen!! Hihi nu såg han sin chans då!

    SvaraRadera
  2. Följer er framfart med spänning varje nytt fram\baksteg,känner igen mycket med Senor,Lotta.

    SvaraRadera