måndag 25 juli 2011

Fast!

Vi har fastnat, eller var vi någonsin igång?!
Just nu finns inte mycket bjudning i Gullet, inte mycket alls.
Det känns riktigt trist. Vi som kommit igång så bra, kemin känns bortblåst och det är bara tjaffsigt och ryckigt.

För honom går det just nu ut på att göra så lite som möjligt och få in så mycket som möjligt i munnen medan vi är ute på våra turer...
Sällskap eller ensamma verkar inte spela någon roll, på banan eller i skogen spelar ingen roll, med sadel eller barbacka spelar ingen roll.

Känns riktigt tungt måste jag säga! Kanske är en småsak och det hör till unghästens beteende, men jag vill inte vara med om det just nu...

Jag ber honom gå och han stannar, jag ber honom trava och han stannar, jag ber honom stanna och han går... Så håller vi på. Det leder ingenstans!!!! Ingen jävla stans!!
Har jag pisken med mig och vifftar till med den eller duttar till honom ja då blir det allvar och fart på benen plötsligt! JAG VILL INTE HA EN "PISKHÄST"!!!!
En häst som bara bjuder om man har pisken med sig... Det suger.
Vill bara ge honom fingret! Men vad hjälper det?

Är rädd att jag snällt får "börja om" lite här... Tömkörning, longering, vem bestämmer här? När går vi och vart?

Andas Filippa och inse... Du har en envis, lat och något tjurskallighäst!!
Hoppas att kemin snart är tillbaka och att svackan är tillfällig... Peppning!!! Ja tack!!!

2 kommentarer:

  1. Jag har haft mycket motgångar med min svarting jag har här hemma! Det hör till unghästtiden!!
    Det kommer bli bra du är duktig o envis o det är gulliver oxå! Ge inte upp ni kommer dit du vill men det är ingen ide att stressa upp, allt har sin tid!
    Kram på er!!

    SvaraRadera
  2. Ge inte upp!!! du ska se att snart går det bättre igen!!!

    SvaraRadera