söndag 13 maj 2012

Helgen som passerat!

Under helgens gång har vi:
  • Fixat nya vårskor till grabbarna
  • Motionerat
  • Myst 
  • Betat
Ja det var helgen komprimerad! 
Jag hade tänkt att ha killarna på bete den största delen utav helgen men icke.
I lördagskväll ringde en god granne och sa att hästarna sprang runt väldigt, så vi (jag och Lina) knallade bort och tittade till dom, mycket riktigt så kutade dom runt som fasen!
När vi kom fram var det MASSOR med knott!! MASSOR!!! Så vi tog med oss killarna hem och lugnet var återfunnet. 

Idag har dom fått nya skor och de skötte sig bra.
Lite bråkigt när vi väntade på våran tur dock. Herrn tänkte inte gå in i stallet och Gullet hade inga planer på att stå stilla....

Gullet skötte sig däremot väldigt bra med hovslagaren (så länge inte matte är i närheten sköter sig Gulliver kanon!)
När han var klar gick jag hem med honom och Herrn fick ta plats.
INTE bra... Shaquillen blev hemskt upprörd av att Gulliver försvann och han blev allmänt trasslig!
Men alla skor kom på!

Efter skorna blev det motion.
Herrn var först ut.
Pigg som en mört skuttade vi fram på vägarna och i galoppen kände jag vinden i håret!
Men va fan!?!?!
Jag hade glömt att ta på mig hjälmen!!!!!
Det har aldrig hänt förut!
Inte konstigt det blåste så i håret. På grund av det blev turen med Herrn inte riktigt så långt och fart fylld som tänkt! 
Sen åkte hjälmen på och Gullet fick röra på benen.
Han var så positiv och rolig idag!
Vi galopperade längre sträckor och han var helt med på noterna hela tiden.
Tror han gillar mattes "back to basic"!

Bomlöst och hackamore är våran grej!
Så roligt hade vi! På vägen hem hälsade vi på en granne och kom med på kort.
Eller i alla fall "Goding". 



Godingen!
Efter att Gullet har försökt äta upp grannen 
tillräckligt länge så sitter hacket sådär lagom bra!! 
Får nog spänna åt det lite... 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar