tisdag 17 maj 2011

Allt är bra!

Jo tack! Allt är bra med oss!
Vi är ute så mycket vi hinner, varierar mellan ridning, tömkörning och promenader.
Det går bra för det mesta tycker jag!
Ibland är Herrn med som sällskap, ibland är vi ensamma.

När vi är ensamma kan det fortfarande bli lite tjaffsigt om vägval, men idag gick det riktigt bra faktiskt. Visst var han lite bakåtsträvare ibland men har han bara fattat läget, vi vänder inte ÄN så går det bra sen.
Han är sådär förtjust i att gå runt mellan träden hit och dit, så fort man vänder mot stallet betyder det att man ska gå hem och tänker inte alls gå åt det andra hållet utan en viss strid.
Men det verkar gå bättre och bättre! Jag ska inte säga för mycket då lär det skita till sig ordentligt nästa gång!!

Jag analyserar de problemen vi har till tillit, vi litar inte helt på varandra. Enkelt.
Eller Gulliver litar inte helt på mig kan vi nog säga! Och eftersom han inte litar på mig att det ska gå bra när vi ger oss ut, litar inte jag på honom eftersom jag inte vet vad han gör om han blir ordentligt rädd eller osäker.
Men vi jobbar på det!
Tar oss förbi otäcka saker matte kan hitta ute och hittar på lösningar på saker och ting vi stöter på!

Vi möter traktorer i skogen och konstiga maskiner på vägarna. Ibland går det super duper bra! Ibland blir det lite stressat och halvtokigt men vi reder ut det!

Tränar lite med släpan ibland med! Inte att förglömma!
Det går framåt tycker jag nog, SAKTA och inte speciellt säkert alla gånger!
Men framåt är alltid framåt!!



Något skeptisk till vattenslangen.....


.... och kalvar som springer!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar