tisdag 24 maj 2011

Framåt!!! Sakta...

Efter en dags vila fortsatte idag inkörning av Gullet!
Vi började där vi slutat, i stallgången med släpan. Backade in och ut ur den, petade honom i sidorna med skacklarna, "brötade" med den släpade den bakom honom.

Han tittade lite på den och bad sen om godis!
Tog på honom selen och fortsatte greja med släpan i stallet, satte fast den i selen och han fick gå fram ett par steg, något fundersam var han över detta men det gick sakta framåt utan större problem faktiskt!

Det gick lungt och fint tillväga inne i stallet så jag tog med mig häst och släpa ut, backade in och ut ur den på stallplanen, upp och ner med skacklar, satte fast släpan i selen. Då blev det lite otäckt plötsligt så vi fick backa ett par steg i "utbildningen". Sen sakta framåt igen..

Efter ett tag kunde jag lungt sätta fast släpan och vi gick en liten bit på stallplanen och ut på vägen för att vända!!! Duktiga duktiga kille!!
Gulliver lyssnar bakåt på det släpande lite otäcka ljudet men han fortsatte gå framåt och lyssnade väldigt bra på mig måste jag säga.
Lite otäckt och konstigt att vända dock, det är ju två pinnar som bankar en i sidan!!



Gulliver med släpan!


Hoppas att vi snart kan lägga ut bilder på Gullet med vagn!!

1 kommentar:

  1. Då kanske vi kan åka häst o vagn när jag kommer o hälsar på! Haha
    Ni är så duktiga!!!

    SvaraRadera