torsdag 19 maj 2011

Trandem!

Det finns som bekant ett talesätt som säger att alla sätt är bra, förutom de dåliga!
Detta är ett utav dom kan man nog säga! Bra eller dåligt vet jag inte riktigt faktiskt.

Idag prövades det tandemridning. Red på Herrn och tömkörde Gullet.

Med en lat matte får grabbarna vänja sig vid det mesta!
Det gick riktigt bra! Ute på vägen gick det super! Så länge inte Gulliver stannade för att äta såklart, då gick det mindre bra.
Hade pisken med mig först men inne i skogen fick jag slänga den ifrån mig den (blev lite mycket att hålla reda på!), jag och pojkarna var inte riktigt ense om vägval. Gulliver gick en väg, på en sida om träden, Herrn en annan.
Resultatet av detta?
KASST!
Som tur är hetsar de inte upp sig i onödan (och inte jag heller), när Gulliver trasslat in sig tillräckligt mycket stannar han. Så jag fick hoppa av Herrn ett par gånger för att trassla upp alla linor och grejer för att sedan fortsätta. Inga stora problem egentligen, vi löste det hela. Som tur är kan man bara ställa Herrn och "reda ut" Gulliver för att sedan hämta Herrn igen, oftast där man ställde honom!


Jag är stolt över mina killar, de sköter sig jättebra!
Klart de funderar över vad sjutton matte håller på med ibland men de går oftast med på mina planer och vi har ganska så trevligt tillsammans på våra turer.

En sak var däremot mindre trevlig....
MYGG! Jäklars va mycket mygg det måste vara i år!!
Myggmedel måste införskaffas!

1 kommentar:

  1. Sofia Granlund20 maj, 2011 11:13

    Du är verkligen helt fenomenal på att komma på ideér! Underbart! Jag hade aldrig kommit på det själv :) Ha'de gottans!

    SvaraRadera