tisdag 25 december 2012

Helnöjd!

Idag, på juldagen är dom flesta lite dävna av för mycket mat, glögg, godis, paketöppnande och möjligen snapsar? 
Men när jag kom hem från jobbet så trotsade vi, min sambo och jag oss ut på promenad tillsammans med Herrn och Rex (hunden)! 


Fått med alla killar på bild, förutom Sigge (katt)! 

Vi promenerade en sväng, Herrn är sådär lagom road utav just promenader.
Men han hittade lite gräs här och där som plogbilen dragit upp! Det piggade ju upp!
Väl hemma igen så funderade jag en stund, ska jag ta ut Gulliver på en tur? 
Det började mörkna... 

Men han stod där vi staketet, trogen. Väntandes...
Så fick det bli!!! Jag behövde honom!

Ut i skymningen!
Åh va underbar han kan vara den hästen!
Klart vi var tvungna att stanna för att titta på grannens barn som lekte i snön, högarna med snö måste kollas in, buskar såg konstiga ut med snö på osv.
Han tänker såååå mycket!! På allt möjligt! 

Vi hade en rolig och mysig tur i snön, han var pigg och glad, vilket smittade av sig på mig! 
På hemvägen, då hade det börjar bli mörkt på riktigt, jag ser dåligt i mörker. 

Men en mörk gestalt uppenbarade sig framför oss på vägen! 
Tror jag såg den först, gestalten. 

Gullet blev lite osäker när han väl insåg att det var "något".
Men med lite uppmuntran från matte och småprat från gestalten så vågade han sig fram och fick lite prat och klappar från den mörka figuren! Galant!
Helnöjd Gulliver frustade och spankulerade hemåt!



Gullet ikväll!
Svettigt att jogga i snön.

Allting går så mycket lättare och bättre med Gulliver nu!
Egentligen har vi inte kommit någonstans! Vad det gäller utbildning har vi inte tagit oss någonstans på dom snart två åren jag ägt Gullet.
Men trots det är jag stolt och nöjd med min häst! Vi har gjort arbeten som är större än så!
För våran del räknat ska sägas! 

6 kommentarer:

  1. Kallblod behöver fundera och fundera har jag märkt med båda mina. Tyvärr är Marko Nordsvensken lite explosiv ibland men det har blivit bättre. Så det där med utbildning är ingen brådska för oss heller. Allt har sin tid och måste få mogna. Visst är det härligt när man kommer ut utan att ha planerat det och ofta är det då det går som bäst. Bra jobbat med Gullet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! =)
      Som sagt, det får ta tid och förhoppningsvis tjänar man på det i längden!
      I alla fall vad det gäller relationen till sin häst!

      Radera
  2. Det kanske är ett rasdrag det där med tänkandet, både S och C är tänkare och det verkar ju vara fler. =) Vill man ha en smart häst, köp nordis. =P

    SvaraRadera
    Svar
    1. En smart häst som tänker själv!
      Lite för mycket kanske!! =)

      Radera
  3. Vilken sötnos!Och nyfikenheten och fundersamheten känner jag igen hos min kille också.

    SvaraRadera