tisdag 18 december 2012

Uppdate!

Efter helgens jobb så har jag nu haft ett par dagars ledigt, som självklart har tillbringats med grabbarna! 
I går fick dom nya vinterdojjor med brodd och hela kittet, väldigt skönt att få det gjort nu när det blev så slaskigt och halt överallt! 

Herrn blev dålig i sin åsnebakdel i fredags, han drog rockarden för glatta livet och efteråt blev han dålig. 
Han blev ju likadan förra vintern!
Det är inget kul när han får dessa faranden, han ser plötsligt väldigt gammal och sjuk ut, men som tur är så lättar det efter ett par timmar och han börjar sakta röra sig som vanligt.
Troligen är det överansträngning eller en låsning som orsakar det hela, han blir bättre av att promeneras och det stämmer inte riktigt överens med korsförlamning. 

Nu ska han äta Metacam i en vecka och vi tar det lilla lugna. 
Jag hade nog inte behövt ge honom medicin denna gången, framåt kvällen på fredagen så såg han mycket bättre ut, men vi tog det säkra framför det osäkra och han får äta sin kur!

Såhär ser han ut!
På filmen har det ändå lättat en hel del. 




Gullet då? 
Jo han är som vanligt, han har gått på lite sparlåga det sista, vi har satt igång med tömkörningen och ägnade oss åt det en del förra veckan, min syster var här och agerade svängel! (Höll i draglinorna.)
Nu börjar det däremot bubbla i Gullet och han har fått springa av sig nu ett par dagar! 

Vi har också haft en viss dispyt huruvida jag skulle få komma upp på ryggen eller ej!
Jag blev tvungen att hoppa av (hade trasslar in tygeln i bettet!?!?), men höll på att aldrig komma upp igen.
Eftersom jag rider bomlöst vill / kan jag inte hoppa upp från marken utav måste ha något att kliva upp på! 
Ett stadigt staket tyckte jag såg bra ut, det tyckte inte Gullet och där kom dilemmat! 

Upp kom jag!!

På sitt väldigt tydliga sätt talar Gulliver om att matte är på väg åt fel hål... 


Däråt går också bra!


Framåt eftermiddagen var det Herrns tur, hej och hå iväg kom vi! 
Efter en stund, typ halvvägs så rättar jag till mössan, say what?! Mössan!?!? 

Tror ni inte på f*n att jag glömt hjälmen?!!?! 

Som ansvarsfull ryttare hoppade jag av (efter en stund!) och gick med Herrn. 
Tror faktiskt jag satt säkrare uppe på, han hade i alla fall broddar, det hade inte jag!
Snorhalt var det! 


"Åhh nej jag har glömt min hjälm minen"

Nu är det dags att ladda om för att orka med ett par dagar utav arbete! 
Jag ska uppsöka bingen och grabbarna därute gör nog det samma, deras säng är nybäddad! 






1 kommentar:

  1. Hoppas Herrn blir bättre snart! Gullets min är ju underbar. Din med:)Ja det är farligt med mössa. Har också varit på väg att glömma hjälmen många gånger under möss-säsongen.

    SvaraRadera