tisdag 4 december 2012

Rapport!

Nu kommer snön, och vintern. 
Jag ledsnade totalt på snö för ett par år sedan, då det var så extremt.
Allt blir lite tyngre, visst är det fint, när man sitter inne och kan titta ut!
Men hur ofta får man ägna sig åt det?! 

Det är ju visserligen ingen idé jag gnäller över det, så jag kör en lägesrapport.

Grabbarna bor fortfarande hemma hos grannen, här var så vått under hösten så jag kunde verkligen inte låta dem gå här i leran! 
Det var helt klart torrare hemma hos grannen, nu är dom kvar där. 
Vi får se om de är kvar där över vintern eller om de får komma hem. 


Grabbarna verkar må bra, 
dom har fått ut "kiosken" i hagen, så dom äter och har det gott hela dagarna. 

Jag portionerade ut mat till dom en längre tid, men det är svårt att hålla tiderna när man jobbar oregelbundet. 

Vilken otrolig skillnad det är på framför allt Gulliver när han har tillgång på mat hela tiden!! 

Han är så mycket lättare att hantera och är på ett bättre och stadigare humör. Visst lägger han på sig men det är faktiskt inte så farligt som man kan tro, nätet hjälper till en del! 

Herrn är fortfarande svullen från och till i höger fram. Det är nog inget vi kommer få bukt med, men han verkar nöjd ändå! 
Muggen han har på vänster bak får jag däremot inte bukt med riktigt!! 
Vi har skrittat en längre tid, mestadels för hand eller i töm. 
Jag måste erkänna att jag känner mig otroligt klumpig och stor på Herrn numera. 
I och med att jag oftare rider Gullet, som har en annan sorts styrka och bärighet så blir det nog så, Herrn känns liten och tunn i jämförelse. 
Men vad vi än hittar på så knallar Shaquille på i ett bra tempo och verkar väldigt obekymrad över livet! 
Det är huvudsaken!! 

Nu har vi börjat trava lite och jag håller varenda tumme för att det kommer fungera, det kommer att bli en avvägning varenda dag, men jag tar det så länge han gillar livet! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar