tisdag 4 december 2012

Upp som en sol...

och ner som en pannkaka!!

Igår var jag och Rex först ute med Herrn och tömkörde.
Kallt är det ju och frusen blev jag.
Vad skulle jag göra med Gullet?

Barbacka!!
Såklart! Håller man värmen lite bättre och det är ju alltid mysigt att åka på en rund och mjuk häst!

In med Gullet och fixade i ordning honom, han meckade med det mesta i stallgången, det ligger nu spånpellets här och där i stallet! (Sorry Lotta!)

Sen kånkade jag ut min "uppsittarpall", parkerade Gullet vid pallen och kastade med glatt upp!
"Tjong!" så låg jag i gruset på gårdsplanen!!
Rund och hal häst i kombination med termobrallor var inte det bästa....

Gullivers min när jag klantar till mig sådär är obetalbar!
Brukar säga att:
"Den hästen har jag fått för mina synders skull."
Jag kan garantera att han säger på samma sätt om mig när han står där och tittar på mig när jag ligger på marken och fnittrar.

"Den där människan alltså!"

Vi kom trots allt iväg, på vänstersidan stod en lastbil med tillhörande truck, den ville jag inte ta mig förbi, inte barbacka!
Så vi trillade iväg åt höger, vad vi inte visste då var att vi snart skulle möta ett monster!!!

Litet men inte att förakta!

I en hage en bit bort gick ett gäng med hästar, de har inte gått i just den hagen på ett tag, så det var ju intressant! Till en början.
Plötsligt får Gulliver syn på "monstret" och ville lägga benen på ryggen!

Monstret är ett föl!!
Fölet hade ett fint vinrött halstäcke på sig, troligen hade fölis kutat omkring och brallat i hagen så täcket hade kanat fram och lagt sig över öronen!! Det såg underbart roligt ut tyckte jag, det tyckte inte Gulliver....

Fölisen tyckte vi var intressanta och kom nyfiket fram till stängslet, skitäckligt om ni frågar Gullet!
Vi stod och tittade på monstret en kort stund, plötsligt:
"Plupp! Plupp!" Så kom öronen ut ur täcket och Gulliver såg väldigt förvånad ut!

Jag skrattade så jag grät!

Han gör min dag!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar