onsdag 15 juni 2011

Fortsättning på inkörningen!

I botten är jag en ryttare, kusken i mig har inte riktigt kommit fram än, även om jag tycker det är väldigt skoj att köra!

Då kusken i mig som sagt inte kommit igång ordentligt så hamnar även Gullivers inkörning på efterkälke emellanåt! Tyvärr!

Men idag tog vi tag i det!
Fram med släpan och Gulliver fick backa in mellan skacklarna, jag lyfte upp dem, duttade honom över hela kroppen med dem, gick riktigt bra. Eftersom vi gör det så sällan får vi varenda gång börja om från början, hoppa tillbaka ett par steg.

Det gick riktigt bra idag, han backade in fint, stod kvar, vi gick ett par steg, släpan skrapade och väsnades lite men Gulliver gick framåt och stannade när jag bad honom.
Emellanåt ska han trassla lite, tänker inte backa, backar snett osv. Men då är det bara att morra lite, eller börja om med övningen från början så lyssnar han igen. Utan trassel!

Han är inte helt trygg i situationen och det får jag förstå!
Innan vi slutade för dagen fick han även pröva på att backa in mellan skacklarna på rockarden, lite konstigt och otäckt var det allt, men han skötte sig jättebra och fick massor av berömm och godis såklart!! Han fick plats!

Jag har varit lite bekymrad över att Gullet inte kommer få plats mellan skacklarna på rockarden, att jag måste köpa en till vagn för inkörningen, men tack och lov verkar den passa riktigt bra!!

Snart kommer vi farandes på vägarna Gullet och jag!!

1 kommentar:

  1. Sofia Granlund15 juni, 2011 14:08

    Då gäller det att se upp på vägarna hos far alltså :)

    Haha! Nejdå, vill du ha sällskap i vagnen får du säga till! =)

    SvaraRadera