fredag 17 juni 2011

Se upp i backen!

Och alla andra stället där vi kan fara fram!
Framåt framåt!

Just nu har vi flyt Gullet och jag!
Inkörningen går som sagt framåt. Släpan släpas och han har backat in framför rockarden, jag har lyft upp skacklarna på rockarden, hållt i den och vi har tagit ett par steg framåt. Där har vi stannat!

Får nog baske mig pröva att sätta fast den en dag! Men jag behöver en assistent tror jag!
Det blir Petter som får offra sig!

I varenda bok, varenda inlägg på forum osv osv osv står det att man SKA vara två eller flera vid inridning och inkörning av häst.
Hur gick det med den saken? Sådär...

Det är helt klart att jag och Gullet jobbar bäst ensamma! Ibland behöver vi lite stöttning och då släpar vi med oss Herrn! Kanske hade det gått fortare och bättre om vi haft alla dessa assistenter? Vem vet... Inte vi!
Förklarade för Gullet häromdagen när han började bråka:
"Gulliver! Skärp dig!! Matte KAN inte ha en såå stor och FIN häst!! Om hon inte kan köra den med vagnen!! Det förstår du väl!?!"

Han förstod precis!

Vi tömkörde med släpan igår. Får nog bli tömkörning med vagnen i morgon!
Han är jätteduktig!
Går som hejsan med släpan nu! Får lägga i bromsen!
Det verkar som att det är kul att dra, kanske lite för kul för att matte ska hinna med!
Han går på som en lokomotiv! Men inte uppjagat och stressat utan mera... Framåt framåt framåt!

Vi var ute och red idag!
Gick riktigt bra det med! Han förstår bättre och bättre hela tiden!
Galoppen går som en dans! Han tar galoppskänkeln jättefint!
Bara något litet skutt precis när skänkeln kommer sen galopperar han på jättebra!

Nu när han verkar förstå skänklar osv får vi nog börja hitta någon slags form i det hela... Vi får väl snällt börja i skritt!! Fyy fan va tråkigt! Skritta skritta skritta!
Får väl se hur länge vi orkar hålla på så! Idag gick det kanske 10 minuter sedan hade i alla fall jag lessnat och var TVUNGEN att trava lite! Och sedan ett par galopper på det!
Ja... Som sagt. Skrittandet kommer väl gå sådär!

Planerar att ge oss ner på grannens ridbana en dag! För att kolla in den lite!
Se lite nya "marker"!

Hmm... Det var något mera jag tänkte berätta!
Glömt!

2 kommentarer:

  1. Ni är så underbart duktiga är så glad för gulligare skull att just du köpte honom!!!!'

    SvaraRadera
  2. Moster får nog komma och kolla pållen snart. Han är riktigt fin på bilderna.

    SvaraRadera