lördag 25 juni 2011

Midsommar och annat firande!

I fredags firade jag och Gullet 4 månader tillsammans! Dessutom var det ju midsommarafton!

Jag slet upp Petter i ottan på midsommarafton för att ta bilder på mig och hästarna!
Det gick väl sådär bra!
Gullet ställde den stora frågan:
"Varför i helvete matte ska jag ha en godispåse på skallen!?!?"

Ja det kan man ju fråga sig egentligen, smaskig björk och klöver är till för att ätas.
Men på med kransen, upp på Gulliver och iväg, av med kransen, på med kransen, av med kransen, på med kransen.
Ja som ni förstår blev det inga bra bilder heller!

Gullet står stilla men jag ser ut som fån!

Fråga inte vad vi håller på med!

Skakar man tillräckligt på huvudet trillar kransen av och man kan ta en tugga!

Försöker fästa fast kransen!

Ja Gullet är ju fin!

Som ni ser gick det inte så bra med våra bilder och kallt var det!
Men vi gjorde ett tappert försök i alla fall och midsommar blev det!

Idag har vi varit ute med vagnen igen!
Bad Petter om hjälp idag, tänkte ha på brösta och bakselen idag, det gick sådär.
Vet inte vad det beror på men det går alltid bättre när vi är ensamma Gulliver och jag!
Förstår inte det! Petter skulle hjälpa mig med lite draglinor och sådant, det blev något av ett smärre kaos, en liten stund!
Men sen fixade vi till det igen Gulliver och jag, jag fick ge upp mina planer om baksele osv och fick göra som sist. Däckel och rockard. Det gick toppen bra!

I morrn prövar vi bröstan igen! Då kanske jag kan åka med!

Vill ni se bilder på en häst som KAN stå stilla så kolla in Herrn på:
underbarejag.blogspot.com


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar