onsdag 22 juni 2011

Gymnastik och fotvård!

Nej det är inte något slags äldreboende eller liknande som erbjuder fotvård och gymnastik. Det är en ganska vanlig, ledig onsdag!

Dagen började långsamt och fortsatte i den farten.
Vid halv 11 snåret begav jag och grabbarna oss iväg mot stallet, där väntade Helena som skulle hjälpa mig fixa till hästarnas fötter.
Rexen fick halka med han också! Såklart!

Mattes simultankapacitet testas!
Två grimskaft och ett koppel.

Utan större trassel tog vi oss till stallet och grabbarna blev fina om fötterna sedan knallade vi hem igen! Det var dagens motion för hästarnas del! De "vilade" idag.

Synkroniserad rullning från grabbarna med stort G!

Nu kommer vi till "gymdelen" i dagens inlägg!!
Gymboll! Köpte en pilates/gymboll för evigheter sen och har därefter glömt bort den.
Köpte den för att jag tänkte att Gulliver kanske kan tycka den är skoj. Slet som ett djur för att blåsa upp den, Gulliver står intresserat och tittar på.
Vad i hela världen gör hon nu människan?!

Sedan kånkade jag ut bollen till Gullet som luktade på den, läppen for upp i luften och han sniffade lite till...
Klart!
Jaha!?!
Jag hade trott han skulle putta omkring den och greja men icke!

Skit på bollen!! Det finns gräs!

4 kommentarer:

  1. kan tänka mig att han tyckte du va rätt knäpp:-)fina pojkar som ligger där som 2 stollar!

    SvaraRadera
  2. Du får helt enkelt använda bollen själv :p hehe! Måste få komma o hälsa på gullet snart!

    SvaraRadera
  3. Du får helt enkelt använda bollen själv :p hehe! Måste få komma o hälsa på gullet snart! /Eve

    SvaraRadera
  4. Du får helt enkelt använda bollen själv :p hehe! Måste få komma o hälsa på gullet snart! /Eve

    SvaraRadera