torsdag 23 juni 2011

Kolla kolla!

Idag var det körträning som gällde för Gullet och mig!
Vi började med släpan och det gick super! Inga tveksamheter alls, backade in fint utan att trassla som annars kan vara brukligt för Gulliver i själva backandet.

Petter tog hem ett par däck igår som vi skulle fästa i släpan, så att det brötade och levde lite mera nu när han vant sig vid ljudet av själva släpan.
Jo tanken var ju bra! Men inte släpan!!
Den sa upp sig och när den kastade in handduken så började Gulliver krångla med. Plötsligt kunde han inte backa in mellan några skacklar utan bara äta och trampa över matte och spela allmänt korkad!

Det var där och då matte tappade ALLT sitt tålamod!
Jag ångrar mig alltid efteråt men jag blir sååå jävla förbannad, då blir jag orättvis och dum.
Stackars Gullet!

Men jag lugnade mig snart och vi lämnade den förbannade släpan där den låg på gräsmattan så gick vi fram till rockarden istället, något var vi ju tvugna att dra idag!
Vi ger inte upp så lätt, eller snarare jag!

Gulliver backade in fint i skacklarna på rockarden, (han vågade väl inte annat efter mitt utbrott!!) Jag lyfte upp skacklarna och lade dem i skackelöglorna, so far so good!
Så långt har vi ju kommit förr.

Vi gick ett par steg, inga problem alls så jag lade i skacklarna lite bättre så gick vi en sväng!
Det gick verkligen super! Gullet var jätteduktig!!! Han lyssnade bra, han var lugn och fin hela tiden och brydde sig föga om vagnen bakom honom!
Jag satt aldrig i vagnen idag, riktigt så bråttom har jag inte, vi hade bara på däckeln på selen idag, och svanskappan såklart.
Men inga draglinor eller brösta så han fick dra vagnen tom med mig bakom eller vid sidan.


Framåt marsch!!!

Duktiga duktiga Gulliver!

Idag har vi kommit en bra bit på vägen!!
Heja oss!!!

Inridning? Check!
Inkörning? Snart!

2 kommentarer: