tisdag 2 augusti 2011

Rymmare!

För er som trodde att det nu blev vila även för bloggen... Ni trodde fel!
Fast Gulliver för tillfället vilar så kan han hitta på hyss att skriva om på bloggen!!

I förra veckan ändrade vi lite i hagen här hemma, i den nya delen som går upp lite i skogen så växer det liljekonvalj som är giftigt.
Tänkte i mitt stilla sinne att hästar äter inte giftiga växter!

Vaknade dagen efter strax innan 08:00 av ett konstigt ljud!!
Ett högt, gnisslande, gnäggande ljud!!

Herregud!! Nu har hästarna satt i sig konvaljen!!! Nu ligger de ute i hagen i dödsplågor och... Ja dör!!!
Upp! Snabbt som ögat var jag ute! Barfota, i nattlinne.
Scannar snabbt av hagen, får se Herrn! Ok skönt! En utav dem ok!
MEN vad är Gullet?!!?
Det konstiga ljudet har tystnat... Studsar ut i hagen, fortfarande barfota i nattlinne, ingen Gulliver!!

Går fram till Herrn och klappar om honom lite, finna lite lugn, i nattlinne!
På andra sidan hagen, i grannens trädgård får jag plötsligt syn på en häst, en brun nordsvensk... En Gulliver!!
Han ser väldigt nöjd ut med sig själv!!

Springer in och klär på mig, kan ju faktiskt inte springa runt i grannarnas trädgård efter min häst i nattlinne!

Påklädd och redo springer jag iväg mot Gullivers position... Men var är hästen!?!?
Ingen Gullet där!!
Kollar runt i trädgården, ingen häst....
Plötsligt ser jag honom!
I den ANDRA grannens trädgård!
Han står i deras björkallé och äter gräs, i gott sällskap med nya kärleken (troligtvis halvblods sto) och en ponny. Han är en riktig Don Juan!
Snällt följer han med tillbaka hem igen, men varenda gång vi går förbi där nu ska han stanna och prata med stoet och ponnyn.

Han vilar fortfarande, har tänkt mig att han ska vila i ungefär en månad så får vi se sen hur han verkar!
Nu går han och Herrn i en liten hage, han är utan munkorg så han börjar bli NÅGOT rund!
Ska försöka råda bot på detta med ny munkorg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar