tisdag 9 april 2013

SPA-dag!!

Idag har det varit SPA-dag för grabbarna!
Helrenovering kan vi säga!

Eftermiddagen började med hovslagaren, nya vårskor var verkligen på sin plats nu, av med de trista vinterdojjorna och snösulorna och på med nytt och fräscht.

De skötte sig bra, Herrn blir snabbt trött i bak när det ska på nya skor där, men hovis låter honom ha små pauser så det går riktigt bra och skorna kom på.
Gulliver då?
Jodå han fick allt på sig dojjor han med, en halvskoning fick det bli denna gången (skor bara på framfötterna).

När hovslagaren var klar fick grabbarna stå på box en stund och vänta (äta) på nästa besök som kom i form utav en equiterapeut.
Väldigt spännande måste jag säga!

Först ut var Herrn.
Hon ställde lite frågor, klämde och kände igenom honom. Snabbt kunde hon konstatera att han var stel i nacken, avlastar vänster knä mycket och att hans bakdel inte är helt hundra. Troligen ischiasnerv som spökar lite och ställer till det för honom. Han ömmade också i bakre delen utav ryggen.
Han är också lite grumlig i ögonen, som faktiskt kan komma från smärtpåverkan.

När hon konstaterat detta så körde hon igång med lasern!
Körde med den på halsen, i nacken, över rygg och länd, ja där han visat att bekymren finns helt enkelt.
Hon satte även akupunkturnålar på länden.

Väldigt intressant att se reaktionerna från Shaquille, både vid laser och nålar, för visst kom det reaktioner!
Han slappnade av, gäspade, det ryckte i nerver och muskler under tiden hon behandlade honom.
Kan vara inbillning från min sida men jag tyckte ögonen blev klarare!

Vi har fått med lite övningar vi ska göra en tid framöver så får vi se om han kan få igång muskulaturen ordentligt igen! Kan försöka visa er dem, lättast i en film kanske?

Sen var det Gullivers tur, jag hade nästan hoppats att hon skulle hitta någon låsning eller spänning hos honom eftersom han varit så skuttig och allmänt "knäpp" det sista, men icke!
Han kändes jättefin i kroppen, lite lite lite stel på ett ställe i ryggen där han fick laserbehandling annars var han frisk i kroppen.

"Hans eventuella problem sitter nog snarare i huvudet."

Så det är bara att jobba på helt enkelt!!
Både med Herrns kropp och Gullets huvud!

3 kommentarer:

  1. Skönt att det inte var ngt strul med G, nu kan du bocka av det från listan. ;-) Vore helt klart intressant med en film med övningarna. =)

    SvaraRadera
  2. Ska försöka filma i veckan som kommer!!
    Lätta övningar som jag hoppas ska ge resultat!

    SvaraRadera
  3. Tusen tack för den dagen! De var toppen att få vara med... synd petter körde hem mig så tidigt ;) :P :D Men vi kan väl träffas snart och prtata lite om hur de gått mm. Jag har återupptagit mina övningar jag fått till Rio... får vi se om de gör nån skilnad för oss. Känner att luften snart måste ränsas och bolla hästsnack med nån annan än marco som är som att tala med en vägg!

    SvaraRadera