söndag 28 april 2013

Tur med vädret!!

Det blev en långtur trots allt!
Funderade ett tag på att strunta i det, att ge sig ut 2 timmar i skogen själv  känns inte alltid sådär väldigt inspirerande.
Men vi gav oss iväg och var ute i två timmar lite drygt!

Jag hade planerat för en hel del trav och galopp, men icke, eftersom skogsägaren tagit ner halva skogen så hade det också lagts stenkross på varenda stig. Riktigt pissigt om jag får vara ärlig!! Men vi hade i alla fall tur med vädret! 

Nu håller jag tummarna för att vi får sällskap som planerat på onsdag! (In med skrället i transporten Lotta!!)


Fina vägar!
Att se på, inte gå på tyckte Gulliver... 


Såhär såg vi ut idag! 


Även svansen blev ihopflätad idag! 
Visst ser han sportig ut?! 


Gullets svans ser ut att ogilla leran som är här just nu så den får hållas flätad ett tag framöver. 

Turen gick riktigt bra och känslan av att kunna hiva sig iväg på långtur tillsammans med sin häst är härlig!
Vi mötte bilar utan några problem, stod och väntade vid en större väg som var vältrafikerad av lastbilar utan problem, dessvärre mötte vi en traktor som kom lite väl snabbt precis innan vi kom hem, det mötet kunde gått bättre, men det var helt klart mitt "fel", det kommer flera chanser att göra rätt!! 

Herrn då? 
Jo han fick hänga med på promenad idag han!
Grannen skulle ut en kort med sin kuse så vi hängde på, jag gick dock till fots, Herrn verkade nöjd med sällskapet! 

Dessutom roade han sig själv i hagen idag.
Rullade som en tok, skuttade jämfota och sparkade bakut! (?!?!) 
Glad gubbe en helt vanlig söndag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar