måndag 29 oktober 2012

Blåst!!!

Jädrars vad det har blåst idag!! 
Först var det promenad med Herrn och Rex, tur jag hade dom båda i snöre!! 

Sen blev det barbacka med Gullet, han är ju rätt tung i sig själv så jag kände mig inte så bekymrad över blåsten, han står säkert. 
Kändes lite lagom med en barbacka sväng idag för igår var Helena här med sin Skalman och vi var ute på långtur, tror vi var rätt trötta och möra i benen allihopa. 

När vi väl kommit iväg insåg jag hur mycket det faktiskt blåste. 
Man säger ju att man kanske inte bör vara ute och rida i blåst, (läs halv storm!) för hästar blir gärna lite skuttiga och bekymrade. 
Då är det bra att man rider barbacka!! 
Man kommer snabbt av om det behövs i alla fall!

I vilket fall gick det kanon!
Vi undersökte omkull välta soptunnor, kollade in lövhögar, smakade på lövhögar och Gullet skötte sig jättebra hela tiden!! 


Dagens outfit!
Objektet ville inte stå stilla... 


"Den låg inte här förut!"


"Skit i den! Nu går jag in... Gubben ropar!"

En dag som denna så känns allt slit med Gulliver som bortblåst! (Där fick jag till det!!) 
Han skötte sig absolut underbart hela tiden, från det jag hämtade honom i hagen, till det att han var tillbaka. 
Stolt över honom!!! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar