måndag 22 oktober 2012

Förbaskat!!

Egentligen kan jag inte skriva de orden jag tänkte idag, dom är mycket fulare än "förbaskat"!
Varför undrar ni? 

Dagen började med en promenad utav Herrn och Rex, allt gick fint. 
Det åts gräs, kissades på gräs, kollades på grannar och allt annat som händer på en vanlig promenad. 

Under tiden stod Gullet i stallet och åt för när vi var tillbaka från promenaden skulle Gullet och jag till banan. 
Väl tillbaka i stallet fick jag världens huvudvärk så jag gjorde om planeringen. 
Gullet fick vänta till eftermiddagen. 

Jag skulle bara.... 
Han var ju ändå inne, så jag tog med honom ut i en utav hagarna där det ligger lite roliga stockar och grejer. 
Tanken var att köra lite övningar från marken. 

Gullet gav mig fingret!!! 

Han blev som den "gamle Gullet"! 
Avig, sur, osäker, pipig, stack iväg osv. 
Det var här svordomarna kom! 

Jag avslutade snabbt det hela och vi gick in igen, no hard feelings. 

Sen körde vi på i eftermiddags och det gick galant!! 


Vi började med övningar från marken. 


Sen åkte sadeln på en sväng! 


Gullet är i fin form.
NOT!!! 
Det är ju väldigt snyggt när sadelgjorden kasar fram sådär! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar