torsdag 18 oktober 2012

Idag...

bytte vi ut veterinären och tog hovslagaren istället!! 

Nu har vi prövat på ett par hovslagare och kanske det är så att vi hittat rätt nu! 
Han tog väldigt bra hänsyn till Shaquillens lite onda knän och lät honom vila mycket.

Jag är alltid lite orolig för Gullet när det är dags för hovslagaren, han är ju lite speciell och det finns dom som tagit den lätta vägen och antagit att han är fånig och praktiskt taget spöat upp honom. 
För att sen gärna tala om för mig vad jag gjort för fel och hur jag bör hantera min häst. 
Tack för det!!  (Dom har inte kommit tillbaka!) 

Hovisen som var här idag lät Gullet sniffa honom på ryggen och i håret över boxdörren medan han fixade färdigt Herrns bakfötter. 

Sen var det Gullets tur, hovisen tyckte inte att han behövde bindas upp utan fick stå lös med mig i andra änden utav grimskaftet. 
Sen plockade hovslagaren fram en liten burk, som även Herrn fick smaka på såklart. 
Den burken underhöll Gulliver under hela verkningen utav fötterna, med en liten paus för att kolla in hovisen lite noggrannare. 

Han var helt med på noterna, lyfte fint på fötterna och skötte sig galant, med näsan i burken! 



Tejpade upp svansen!
Den är hemskt irriterande att trassla in sig i hela tiden. 



Här kan man köpa burken!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar