torsdag 18 oktober 2012

Igår...

hade vi veterinären på besök i stallet. 
Med mig dit hade jag Sigge. 

Sigge har haft problem med sina öron till och från en tid och Herrn har varit varm/svullen i ett framben, likaså han från och till. 
Så jag tyckte det var lika bra att ta ut veterinären.
Till dom båda!

Sigge fick diagnosen "söt med öronskabb!" 
Herrn fick "Pigg med inflammation." 
Gullet fick även han en släng "Tjock!"


Sigge på väg hem från stallet! 

Jag har hela tiden varit bekymrad för Herrn framben, men troligen är höger fram svullet för att han kompenserar vänster bak, hästar fungerar så. 
Senorna i benen är lite ansträngda och han ömmade vid kotan i bak, liten markering i traven. 
Veterinären gjorde böjprov på bakbenet men det gjorde ingen skillnad för markeringen. 

Nu ska han ha Metacam i 5 dagar och jag ska smörja höger fram och vänster bak med Compagel.

För övrigt tyckte hon han såg pigg och fräsch ut!!

Bad henne också känna på Gullets hals som börjat se bredare ut än vanligt.
Han var lite för tjock, helt enkelt!

Sist ut var Sigge och han hade öronskabb det lilla livet.
Det bekymrade inte Sigge så mycket utan han charmade veterinären så han fick vara i hennes bil och blev klappad MASSOR!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar