tisdag 23 oktober 2012

Ensamt!!

Självklart vill jag sköta mina hästar själv och absolut inte lämna över något ansvar till någon annan. 

Men en dag som denna skulle jag önska att någon kom och gjorde oss lite sällskap, få båda grabbarna rastade, tillsammans. Någon att prata med! 
Det är ju alltid trevligt! 
Ibland kommer det ju kamrater i transport för en tur, men det var ett tag sedan nu faktiskt. 
Det blir extra påtagligt nu när det är mörkare på något vis, lite deppigare och mörkare. 
Jag hatar att rida när det är mörkt! 


Få helt enkelt lägga manken till och träna träna träna Gullet på att åka transport!! 
För att vänta på att människor "Hör av sig när jag har tid." är inget att hoppas på, för det har dom inte. 
Trist men sant, jag har mera tid än andra! 

Eller hyr man in sig i ett stort stall med mycket hästar och folk. 
Förut hade vi ofta sällskap, i alla väder! 

Well well! 
Vi kör på som vanligt, ingen större idé att tänka på vad vi inte har, flytt känns inte aktuellt. 



Så...
nu ska jag sluta gnälla och bege mig mot grabbarna grus!

2 kommentarer:

  1. Fick lite dåligt samvete,jag har ju faktiskt lika mycket tid också,men ska lovar att vi ska dyka upp,Senor behöver verkligen åka oftare,han har lärt sig att öppna framdörren på transporten i 80 knyck,den busen,Rebecka som kallade honom för Lottas lilla ponny,hm.....

    SvaraRadera
  2. Känner igen det där, verkligen. Jag har inte ridit ihop med någon sen vi flyttade och det är ju ett år sen nu. Hehe. Tur att sambon är med och går när jag rider ibland. =)

    SvaraRadera