tisdag 12 februari 2013

På banan!

Idag blev det ridbanan, för första gången på LÄNGE! 
Minns inte riktigt när vi var där sist, i somras kanske? 

Vi hade sällskap utav Lotta idag, som tog lite bilder och som tvingades upp på Gulliver i slutet. 
Jag hade ingen direkt plan med dagens besök på ridbanan, lite uppvärmning, lite volter, hit och dit. 
Han skötte sig riktigt bra, lite tjaffsig vid galoppskänkel men tog faktiskt rätt galopper!! 
Ett par korta galopper fick räcka, kändes inte optimalt att galoppera en oblanserad häst, med en obalanserad ryttare på underlaget. 
Men skritt och trav gick alldeles galant!! 

Gulliver sökte sig snabbt neråt och gick riktigt bra tidvis, jag är imponerad utav honom! 
Nu när underlaget är bra på ridbanan bör vi få rutin på att gå ner någon gång i veckan och hålla igång med lite volter och vägar, då kommer snart formen och balansen som i en liten ask. 



Galopp!

Efter ridbanan var det Herrns tur, tömkörning fick det bli.
UTAN Rex som sällskap!

Gick kanon, men jag tror bestämt Shaquille har blivit något utav en tjockis!!!!
efter svängen när jag var på väg in kom jag på att jag helt glömt att "städa efter Gulliver på banan" (ta bort bajset!) och fick ju såklart skutta iväg till banan igen för att städa, som tur var fick jag sällskap!


Sällskapet! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar