måndag 25 februari 2013

Positivt!

Gulliver har varit igång hela helgen, jag har visserligen jobbat men inte mer än att jag hunnit med grabbarna! 
I morgon är jag ledig, och hade tänkt att vara det även från sysselsättning utav hästar (borde städa mitt hushålle), vi får väl se om jag kan hålla mig.... 
Städa brukar vara mindre roligt om jag säger så!! 

Idag har båda grabbarna blivit tömkörda, Herrn fick i vanlig ordning samarbeta med Rex och det gick bara bra! Herrn är en fjantig farbror, så dagens dödsfara var ett äldre par som parkerade sin bil utmed vägen, HUR farligt som helst om ni frågar Shaquille. 

Sen tog jag ut Gulliver, fixade med honom lite, osäker på vad vi skulle hitta på idag, vi har ridit hela helgen och det har väl i ärlighetens namn gått sådär bra. 
Han är jättefjantig med bilar och mycket annat just nu, vanliga som ovanliga spelar ingen roll, något har hänt med hans energinivå! 
Överenergi? Hunger? Fällningen har kommit igång, kanske den som ställer till det med humöret/energin? 

I vilket fall så blev det efter viss överläggning tömkörning som dagens övning.
Det var ett tag sedan men gick väldigt bra och Gulliver är sällan så nöjd som när jag går bakom hans stora rump! 
Rundan blev faktiskt kortare än tänkt då det gick så himla bra! Jag avslutade det hela då det kändes som bäst, han kändes otroligt positiv och nöjd hela tiden och hade en väldigt ambitiös och trevlig energi passet igenom! 
Precis vad vi behövde efter ett par lite "tråkigare" dagar i ridningen!! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar