fredag 15 februari 2013

Svettigt!

Idag blev det ridbanan igen!
Det finns en viss risk att det töar och då blir det isbana, så vi passade på helt enkelt.

Det gick kanon!
Red på det raka bettet med fasta ringar på, gick riktigt bra trots att han blev stark emellanåt. 
Han lyssnade riktigt bra tidvis och gjorde sitt allra bästa!! 

Mycket volter, serpentiner och försök till att rida de vanliga ridvägarna, vi har lite problem med att hålla raka spår och göra runda volter... 
Framför allt när det står en intressant häst som gärna ville leka, bara ett par el-band bort!! 
Lite svårt att motstå! 

Passet gick bra och vi var trötta och svettiga båda två när vi var klara. 


Uppladdning! 
(För att hålla Gulle sysselsatt medan jag grejar.)


Doris var snabb att slå läger i det svettiga och varma 
schabraket när jag la ifrån mig sadeln!!


Efter ridningen åkte mjukisdressen på en 
stund för att torka ordentligt.

Prövade ett nytt träns idag, men det är lite stort och jag fick inga bra bilder på det! 
Får se om det går att ställa in lite bättre annars får jag nog sälja det vidare, känns också trist för det är fint... 

2 kommentarer:

  1. Kul att ni tränar,det ger resultat även om det blir lite kortare pass.

    SvaraRadera