söndag 20 mars 2011

Bakslag!

Usch!
Ibland undrar jag om jag inte tagit mig vatten över huvudet när det gäller Gulliver!
Reder jag ut detta??

Idag hämtade jag honom ute i hagen, LÅNGT borta gick dom.
Han tänkte inte alls lämna sina kompisar!!
Han stannade, tänkte inte gå med, var nära att ställa sig på två ben, drog nästan grimskaftet ur händerna på mig och vände, försökte bitas! Allmänt bråkig!

Men icke sa nicke att matte tänkte ge sig! "In ska du ditt j*vla skrälle!!" Sa jag vänligt men bestämt!

Vi kom in i stallet och där gick det riktigt fint, lung och stilla.
Sen skulle vi tömköra.

"NEJ det ska vi inte!" sa Gullet!!
Han tänkte inte gå framåt, spelade ingen roll hur mycket jag vifftade med pisken eller smackade.
Så jag gick fram och gick tillsammans med honom och inte bakom, då gick det bra igen.
Så jag backade undan sakta med säkert, så han gick själv framför mig.
Icke! Han tvärvände och drog hemåt!
Jävlar i min låda nu hade han retat upp mig!! Så gör man inte!!!
Det blev en del små volter på vägen hit och dit, allt för att inte Gulliver skulle bestämma när vi går hem utan det gör faktiskt jag!!! Talade om för honom att han faktiskt har ett högt slaktvärde!! ; )

Tror han förstod budskapet!!

1 kommentar: