torsdag 24 mars 2011

Duktiga pojken!

Ibland låter det som Gullet bara är besvärlig och bråkig!
Det är han verkligen inte!
Han är en otroligt charmig häst MEN kräver så mycket mera fokus än var Herrn gör som exempel.
Herrn kan jag ta in, ställa i stallgången, gå ut ur stallet,vara borta en stund, typ hämta något i sadelkammaren. När jag kommer tillbaka står han snällt kvar på samma ställe jag ställde honom.

Gulliver? Not so much!
MEN han har blivit så mycket bättre! Han står stilla längre stunder i gången, fåtal gånger har han skrapat med hovarna, mindre bitig och nafsig!
Han har blivit riktigt duktig!

Bad Helena passa honom häromdagen när jag sprang in i sadelkammaren, så hon kunde tillrättavisa honom när han följer med in i den trånga gången!!
Sa till honom att stanna och gick iväg, han stod kvar på samma ställe hela tiden! Stolt!!
Kanske var en engångsgrej men va sjutton!!



Idag gjorde jag ett nytt envist försök med tömkörning! Jag ger mig inte! Det bara ska gå!!
Jag struntade i tömkörningstömmarna som vi ändå bara trasslar in oss i och det blir helt fel alltihopa. Idag blev det två grimskaft!
Jag kunde gå brevid honom och tillrättavisa på ett annat sätt när han tyckte vi hade gått färdigt! Han förstod snabbt vad som gällde och det gick riktigt fint! Kan tog till och med kommandona för trav och sakta av som vi tränat på under våra promenader!

Såå stolt matte!! Fast han trampade mig på ena tån!

Dessvärre blev han skiträdd för en buss som kom pysandes och sedan var alla bilar farliga med!
Men men! Själva tömkörningen gick super idag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar