onsdag 23 mars 2011

Sällskap och höga krav!

Tog en kort sväng med Helena och Summer som sällskap igår!
Gick riktigt bra får jag nog säga! För att vara andra gången vi är ute!

Helena och Summer skulle till ridhuset men tog en liten omväg för våran skull, allt gick bra TILLS Summer och Helena skulle fortsätta förbi stallet mot ridhuset och jag och Gullet skulle ner till stallet.
ICKE att denna bruna tingest tänkte gå ner till stallet!! Han SKULLE bara med de andra!
Jag gav mig faktiskt inte in i den striden, som jag ändå inte vunnit, utan hoppade av uppe på vägen och ledde ner honom till stallet och då gick det fint!


Kommer på mig själv ibland, jag har hemskt höga krav!
Rider för andra gången och blir något frustrerad över att han inte förstår varken skänkel eller röst när vi ska trava ett par steg. Nä, istället antingen fortsätter han gå i lugn takt eller så stannar han och ser allmänt tjurig ut!
Till slut kan han tänka sig att trava ett par steg men stannar sedan och tycker att det räckte så...

Matte är inte helt nöjd! MEN!!
Filippa! Han är sutten på i skritt! Hur ska han kunna veta?!
Han har bott här i ett par veckor, är det så konstigt om han inte känner sig helt bekväm med att ge sig ut utan kompisarna? NEJ!
Jag får sluta ha så höga krav på både mig och Gullet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar