måndag 28 mars 2011

Häst i handen!

Åter igen gav jag och pojkarna oss ut på en sväng! Red Herrn denna gången och Gullet fick gå brevid. Kan ju bara konstatera att den andra konstallationen faktiskt är bättre! Men det gick fint i alla fall! Vissa knepigheter stöter vi ju på men de löses på vägen. Prövade nytt godis till Gullet idag när vi klickertränade, det gick visst hem för han blev helt tokigt tiggig!! Höll på att bli tokig på honom! För att han ska sluta tigga vifftar jag bort honom som om han vore en jobbig fluga, när inte det funkar börjar jag göra "jumping jacks"! Det fungerar! Jag behöver inte hålla på att tjata och han ger sig ganska snabbt. MEN Gullet är envis och matte får hoppa! Får nog bli tömkörning i morgon så vi kommer någonstans med den biten med!

3 kommentarer:

  1. Hihi du kommer bli värsta tränade tjejen tack vare mina tips med Gullet;D

    SvaraRadera
  2. Duktig du är! Kommer ihåg för ett par år sen, när du bara drömde om att ha egen häst ;) O nu har du två:)

    SvaraRadera
  3. Ni är så duktiga!

    SvaraRadera