tisdag 29 mars 2011

Banangodis och stolthet!


Nej det är ingen romantisk film i stil med "Stolthet och fördom!"

Det Gullivers och min träning!


I går köpte jag nytt godis till Gullet, tydligen var det super!! Godisar med banansmak! Tydligen ska hästar gilla smaken av banan och Gullet konstaterade detta! Smaskens! Så gott att man inte alls kunde stå stilla i stallgången och titta framåt utan var tvungen att titta på mattes ficka hela tiden. När jag flyttade på mig för att rykta honom på ryggen och rumpan så började han backa till mig för att få lite godis. Visst har jag lärt honom att backa men jag tror han missuppfattat det hela lite! =)


Idag spricker jag nästan av stolthet! Vi gav oss ut på en lite längre ridtur med Helena och Summer som sällskap. Oj oj oj va bra detta gick idag!! Gullet var pigg som en mört och tyckte att allt var väldigt roligt och spännande! En ny runda! Fick han gå först med så var det riktigt toppen! Han förstod skänkeln bättre nu, bara att hålla om honom lite så började han trava! Lyssnade bra när det var dags att stanna! Såå himla duktig!! Stolt så jag spricker!! Det enda bekymmret vi stötte på var när vi hade vänt hemåt igen, då tyckte Gullet minnsan inte att vi skulle gå hem, han ville fortsätta åt andra hållet! Då blev det stopp i maskinen och lite skrapande i backen, framåtbjudningen blev kvar i den korsningen! =) Kul att han vill!

Bilden är tagen tidigt i vårat förhållande och jag vet att grimman sitter åt helsike långt ner!! Men den fick allt knytas om efter bilden! =)

Kul att äntligen få lite kommentarer!!

1 kommentar:

  1. Jag hade oxå banangodis haha. Han älskar dom!
    Härligt att det går så himla bra, jag är oxå stolt över er båda!

    SvaraRadera