fredag 4 mars 2011

Hängt med Gullet!

Idag har Gulliver och jag tagit ett steg till i vårat förhållande!
Planen var tömkörning, men varken min eller Helenas tömkörningsgjord når runt denna klump!!
Äsch va fan tänkte jag, vi går iaf! Lite long reining!
Alltså trassligt med häst, linor och träd! Men vi fixa det också... Tur killen är stadig!
Fast hade han varit av annat temprament hade jag troligen låtit bli, TROLIGEN!!

Hade grimman och grimskaft på för säkerhetsskull! Visste ju inte riktigt vad han skulle säga om hela grejen. Men med denna matten får han vänja sig vid det mesta!


Vi hittade en jättefin röd brevlåda på vägen!
Den var Gullet tvungen att öppna, stänga, öppna stänga ja ni fattar!
Väldigt spännande! De finns även i grönt!
Sen var jag tvungen att pröva att hänga på Gulliver lite i stallgången, fram med pallen och hej å hå! Det gick bra! Han började backa när jag väl var uppe, när han slutade backa försökte han bita mig i fötterna istället och välta pallen. Suck!!!
Gullet i stallgången:
Först var han tvungen att ta tag i pallen och svänga omkring med den, sen när den var färdig svängd var det rykthinkens tur! När han väl spridit ut alla borstar, bitit i hovkratsen och tuggat på piggborsten är han nöjd och fortsätter vidare, kanske är det jag som blir grejsad med, kanske något annat!
Han testar mitt tålamod, det vill jag lova! Förut var han lite nypsig och grejsig, nu bits han!
Han biter tag i jackan och tänker inte släppa taget! Får jag honom att sluta bita i min jacka ja då hugger han benen istället! Fick tips från en bekant att bara vifta bort honom, som en enormt stor jobbig fluga. Han ger sig snart men då finns det alltid nytt man kan göra! Tills matte troligen glömt bort alltihopa och man kan sätta igång igen!
Men med mycket tålamod och envishet ska jag nog få ordning på honom!
Tur är i alla fall att han är en cool kille, idag har han som sagt vällt omkull pallen, det lät rätt bra kan jag säga! Jag trasslade in honom i tömmarna, han trampar på grimskaftet osv osv. Men han hetsar inte upp sig i onödan!



1 kommentar: