onsdag 9 mars 2011

Hur går det?

Gulliver har fått vila från mig och alla nya intryck ett par dagar.
MEN idag var vilan slut, det blev pyssel i stallgången och sedan en promenad tillsammans med Helena och Skalman.
Innan dess var vi tvugna att testa vad småkillarna styckte om en "pressening", det var ingen riktig pressening utan en STOR bit plast från våra ensilagebalar men det fungerade det med!

Reaktion på plasten? Nej...
Han trampade gärna över den och stod bara och tittade när Helena fladdrade med ändarna medan han stod på plasten!

Hur går det i stallgången då?
Sådär får jag nog säga!
Han välter saker, tycker inte det är coolt att stå stilla utan vandrar gärna omkring. Jag lämnade honom idag, gick och hämtade grejer i sadelkammaren.
Gick emellan den trånga lilla gången som är mellan Summers och Herrns box, och in i sadelkammaren. Väl därinne hörde jag Helena i stallgången:
"Nää men Gulliver."

Då vände jag mig om och vem stod där?! Jooo... Gullet!!
Finns det en dörr måste man igenom den!
Han hade klämmt sig emellan och hängt med! Han fick inte plats till att vända så han fick snällt backa ut! Smidigt? Nej inte alls!

Söt är han i alla fall! Men något stökig i gången!
Häromdagen när jag var ute i hagen stod alla hästarna i den stora delen av hagen, i den delen finns en liten byggnad, en gammal smedja.
Men vart var Gulliver?
Plötsligt ser jag hur det rör sig inne i smedjan och det kommer ut ett brunt huvud det lilla fönstret! Har ALDRIG sett någon utav de andra hästarna intressera sig för smedjan alls!
Som sagt! Dörrar och andra "portaler" ska användas!

1 kommentar:

  1. Fan va ja skratta, ser riktigt framför mig hur han tittat ut ur fönstret:-) haha

    SvaraRadera