torsdag 14 april 2011

Promenaden!

Ibland blir det inte alltid så bra som man tänkt! Back to basic!!


Skulle hitta på något med Gulliver ikväll, vi har ridit en del det sista så det skulle vi inte göra hade jag bestämt.

Det var ett tag sedan vi gick på promenad, så fick det bli!

När vi väl kom så långt som att jag fick Gullet att inse att vi SKA gå så gick det bra... Ett tag!


Tills jag testade om han kom ihåg/tänkte göra det som vi gjorde på promenaden sist.

Alltså stanna när matte stannar, gå när matte går, BACKA när matte BACKAR!


Jävlar i min lilla låda att häst skrället VÄGRAR att backa!! Jag stannar, han buffar till mig med mulen, jag föser iväg honom, man får inte bumpa in i matte! Men han går inte att fösa iväg!


Jag ber honom backa, ingen reaktion, varnar genom att stampa med foten, ingen reaktion, varnar med armbågarna ingen reaktion, vifftar med händerna, ingen reaktion, vifftar med grimskaftet, ingen reaktion! Ja ni fattar!

Åhh jag blir tokig! När jag blir riktigt ihärdig vänder han bara bort huvudet men flyttar sig inte!!! Tillslut blir jag vansinnig! (Jag vet att man inte får det!!!) Nog fan ska han flytta sig!! Jag har bett snällt men icke, hårdhandskar på!!

Nog flyttade han sig till slut men det är inte utan strid vill jag lova! Smask, smask från Gulliver. Ok han har fattat!

Vi går på igen, går, stannar, backar... Nix ingen reaktion i backandet! Men ett hugg i låret! Eller kanske ett bett i ryggen! Eller ännu bättre en fläskläpp!


Backandet sitter LÅNGT inne! Han kanske testar, han kanske är rent jävla omöjlig! Vad vet jag! Men han är mitt Gullefjun! Så mycket vet jag! Och vi var överens innan han gick ut i hagen igen!


Blir fundersam. Hos tidigare ägare kom han kutande i hagen, lydde uppenbarligen mycket bättre än nu... Då undrar jag om det är mig det är fel på? Sliter jag i onödan? (Nej Maria du behöver inte bli bekymrad! Jag ska slita vidare, men ibland infinner sig en viss trötthet!!)


Jag tycker vi oftast förstår varandra väldigt bra Gullet och jag, men sen kommer dagar som denna och då blir man LITE trött! =)

En inte helt nöjd Gulliver!


Envisa jävla söt mule!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar