söndag 3 april 2011

Tömkörning nr... Öhh? 4?

Idag var jag och kollade in dressyrtävlingarna på ridklubben! Samlade lite inspiration, fick en fin bild av mig och Gulliver på dressyrbanan! Vi har LÅNG väg dit! Men visst ska detta gå!
Ensam vid balen!! Yey!!


STOR rumpa!


Fina killen kollan in kossorna!

Gick bra med tömkörningen idag! Han hade egen vilja framåt nu trots att vi lämnade kompisarna i hagen bakom oss! Jätteduktig! Travade på kommando, något motvilligt emellanåt men han gjorde det! Finns ju så mycket annat att kolla på! Hålla på att trava när man kan gå och filosofera! Han blir lite tjurig ibland pojken. När något är väldigt spännande och vi stått och kollat in detta länge så tycker jag det är dags att gå vidare!! MEN ICKE!! Visst kan jag gå framåt säger Gullet surigt! MEN jag tänker vända lika snabbt igen! Helt plötsligt har skrället vänt på en 5-öring och är på väg åt andra hållet! Gärna ett par galoppskutt för att späda på våra olika viljor!


Tänk vad lätt han kunnat släpa hem mig!! Om han hade velat... Men vi hittills löst det, vänt och gått vidare på vår tur. Han blir duktigare och duktigare i stallgången med! Idag behövde jag bara säga "stanna", kunde gå in i sadelkammaren, hämta hjälmen och ut igen! Där stod han snällt och väntade!! Godis, godis på det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar