torsdag 10 januari 2013

Gaahh!!

Idag kom Gulliver på besök, den gamle Gulliver! 
Han har varit borta ett tag, kanske är han tillbaka?! 

Han nöp på min jacka, han försökte knö undan mig när jag fyllde på nätet, (det är inte intressant att få den röven i ansiktet!) han var allmänt obstinat och stökig! 

Vi tog en promenad, en mycket motvillig och trist promenad om ni frågar G. 

Matte försökte bestämma, hon gick, hon sprang, hon bytte håll helt plötsligt!
När hon byter håll så gäller det att flytta på sig, för hon bara brakar på! Helt besinningslöst!
Heter man Gulliver så HATAR man att behöva flytta på sig, och bli bossad med!
Då blir man sur, piper och vägrar gå mera, då är det rätt surt att matte har pinnen med sig, då måste man fortsätta framåt.
Det blir ännu värre om man försöker stegra!! DÅ blir hon knäpp på riktigt den lilla människan... 

Samma sak om man plötsligt glömt vad "backsignalen" betyder, då duttar hon på en med pinnen!
Hate it!! 

Det var en del tjaffs och tjat idag, efter första korta promenaden så tog vi en kort ridtur, kortare än tänkt för Gullet var inte alls medgörlig!
Vi knallade runt bland träden, försökte få honom att lyssna på små signaler, det gick riktigt bra tills han återigen pep och tänkte dra iväg.
Envist styrde jag mellan träden och tog en kortare väg hem än jag tänkt.
Ingen idé att bråka idag! 
Vi får se hur det går i morgon... 



Gullet har tagit över pinnen!
"Hon ska få se på f*n!!"

Ett par bonusar på bråkstaken efter ridturen!
Spelar ingen roll vilken vinkel jag har så tycker jag han ser ut som en klenfis... 
En söt sådan!





2 kommentarer:

  1. Haha Gullet och Läcker verkar vara sjukt lika. "Gamla" Läcker är precis likadan, men nu sköter han sig oftast. Gissa glädjen häromdagen när nya stallkamraten sa till mig att "jag upplever inte Läcker som brötig överhuvudtaget".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att ni kommit dit!!
      Vi är där emellanåt numera! Men ibland "går det över"!
      Gullet ÄR brötig! Han ger brötig ett ansikte...

      Radera