onsdag 9 januari 2013

Regnigt idag!

Dagens motion började tillsammans med Herrn.
Det stod tömkörning på schemat och vi släpade med oss Rexen, vilket gick väldigt bra.
Herrn var med på noterna, även om han är lite tveksam till att gå ifrån den skrikande kamraten i hagen och alla tjejer som ropar efter honom, men när vi väl kommit iväg och dom gamla benen värmt upp så går det riktigt bra, tömkörning är 100000 gånger bättre än promenad tycker Herrn!
Promenera är trist!!! 




Vad ser ni? 

Det knäpper och knakar om Herrns leder, framför allt det vänstra höftområdet och Gulliver har mera tagit över ledarskapet i hagen, speciellt vid hönätet. Herrn flyttar sig för Gullet när han kommer och de byter oftare plats vid "kiosken". 
Jag är orolig att han mår dåligt och kanske har ont av sina leder. 
Samtidigt ser jag ingen trött och håglös farbror som tycker livet är jobbigt och tråkigt! 
Mycket tankar... 

Efter Herrn och Rex var det Gullivers tur!
Då började det regna.... 

Han fick den stora äran att bära på mig idag, vilket gick väldigt bra. Tills det kom en traktor alldeles för fort och skrämde livet ur både mig och Gullet!
F*rbaskade bonnl*rk!!
Bara för att din traktor går snabbare än 50 km/h behöver du f*n inte köra så fort!!
Nästa gång får du fingret... 

Gullet tog ett par galoppsprång på stället och sen fortsatte vi, vi mötte en sjuktransportsbil (lite farlig) och vanliga bilar (ofarligt). Det kom en stor pickup bakom oss och när den hade kört förbi tog Gullet det säkra före det osäkra och gjorde ett skutt! Den kunde ju varit farlig!! 



Söte lille Gulle väntar på att matte ska
bli klar för avfärd! 


Sen bytte jag vinkel och Gulle vart inte så liten längre
utan blev förbytt till tjockis!
Hur står han på andra bilden?!
Härlig benställning bak.

Häpp nu ska jag ta tag i livet och fylla på killarnas hönät och se vad dom har för sig där ute.
Ikväll ska det firas!!
Jag har bloggat från mobilen! Stort steg för mig, stort steg för mänskligheten! 
Var redo!

2 kommentarer:

  1. Gullet ser verkligen liten ut på första bilden. =) Travarnordis? ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. I know!
      Ja jag funderar på om det står fel i pappren!=)
      Han är ju inte den bredaxlade typen precis...

      Radera