fredag 4 januari 2013

Piffigt!

Som bekant är det fredag idag och bättre upp så har jag varit ledig idag, vilket innebär HÄSTAR! 
(Som om det inte gjorde det när jag inte är ledig?!) 

Gulliver fick lite extra piff idag, han är ju så förtjust i det! 
Kanske inte, men matte tycker det är roligt så då får Gullet ställa upp...


Fläta i manen! 

Jag står faktiskt inte på en pall och fotograferar honom, sådär lågt hängde huvudet idag när jag borstade och fixade. Det hade jag aldrig trott för ett år sedan!! 


Gröna lindor. 

Det tog sin tid att få dit dom, det var en kille som inte alls tyckte jag skulle hålla på med sådant tjaffs!
Men skam den som ger sig!

Dubbla piskor! 

Ja det kan man ju fundera över, men det är väldigt bra vid vissa tillfällen!
Jag gör mitt bästa just nu för att träna möten med farliga fordon och trimma lite på skänklarna.
Gullet blir gärna lite seg och struntar i att jag sitter och duttar med skänkeln för att han exepelvis ska flytta till vänster. Har jag då pisken för att kunna förstärka lite så går det lättare och jag behöver inte sitta och mala!
Förstärka, inte piska!! 

Sen är det för tillfället en fördel om jag kan få honom att fortsätta framåt, trots att han fått syn på något jätte farligt eller blir rädd. Annars börjar han backa, hoppa åt sidorna och jag har svårigheter att sitta kvar!!
Som idag, 20 meter hemifrån, på väg hem mötte vi en bil, MED takbox! 
Inget jag reflekterade över, men Gullet spanade direkt in boxen och ansåg att det var lite åt det farliga hållet.
Men ett snabbt duttande med piskorna så fortsatte han framåt utan att ställa till en scen. 


Spanar brudar!

Vi var tvugna att kolla in "granntjejen" och hennes fölis, en riktigt bastant donna med ett urgulligt föl, nordsvenskar såklart! 


Pimpad! 

Matchat och snyggt! Gröna lindor och ett lika grönt schabrak med kycklingar på, en självklarhet en ledig fredag! 
Vet inte vad jag gillar formen på Gullet dock, något är i vägen för sadelgjorden...
Gulliga tjockis! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar