onsdag 23 januari 2013

Orättvisa!

Det finns så mycket orättvisa i världen, framför allt drabbar denna orättvisa Gulliver!!
Ofattbart att man som häst ska behöva stå ut....

Vi börjar med lysknappen, matte får hålla på med den!
Vrida på den för att tända och släcka, tända, släcka, tända, släcka.
Jädrar så intressant!!
Tror ni jag får röra den?! Icke!
Den lilla människan blir så arg! Hon ser snäll ut men jädrar vilket humör hon har ibland...
Ok, jag erkänner, jag har bitit i knappen. Den gick sönder, men bara lite!
Herregud varför så upprörd!?



Sen har vi pallen, lilla människan får minsann kliva på den, kånka den hit och dit, men jag då?
Får jag röra den?
Jo det får jag faktiskt, men inte så mycket som jag vill och jag får tydligen inte kraffsa på pallen.... 


Listan kan göras lång på saker jag inte får göra!
Vara där höbalarna bor är föbjudet, jag får inte vara i sadelkammaren, husses garage eller jaga hunden. 
Hon ser helst att jag inte hjälper till att knyta ihop hönätet eller fixar med hennes skor eller bakdel medan hon hänger i nätet för att få ihop det.

Jag får inte vara dum mot gamlingen, så jag sköter mig när matte ser!
Hon kom på mig häromdagen när jag tagit hans plats i vindskyddet, den lilla människan var ganska onöjd med mig då! 
Han kan väl stå på andra sidan!? 

När vi är ute på tur får jag inte ta med mig snöpinnar, ta post ur lådorna, välta soptunnorna eller gå fram till folk som är ute och går, helst ska jag låta bli att skrämma deras hundar, och barn! 
Tydligen får man inte gå in i trädgårdar eller kolla sig i spegeln på parkerade bilar. 

Vad får jag göra!? Ja det kan man undra....
"Sköta dig Gulle! Det får du göra!" Säger matte då...
Kul lilla människan, kul! 




1 kommentar: