onsdag 23 januari 2013

Lyckad träning!

Efter två dagars vila var det dags att ta tag i grabbarnas motionering igen! 
Hade ute Herrn ur hagen igår så jag kunde se att han gick ordentligt pga såret, det såg ok ut så idag blev det lite tömkörning. 
Lite trögt i början, lite stel och svårt att komma igång men lite uppvärmning så var han snart igång även traven såg bra ut.
Detta kalla väder är inte alls kul för en gammal man med trista leder!! 
Ta hand om såret fick jag göra, med tillräckligt mycket mutor så fick jag till och med smörja in det lite, gubben vet vad han vill.



Herrn får lära sig att traktordäck inte är farligt!

Sen var det såklart Gulles tur, han stod och väntade vid staktet när Shaquille och jag kom tillbaka och det var inga svårigheter att ta med honom ut. 
Snart var vi ute på tur, först såg vi en stor röd traktor som for förbi på vägen vi var på väg ut på, inga problem. Ett öra vinklades bakåt, det var allt. 
Sen kom det en buss bakom oss, inga stora bekymmer där heller, jag hade velat att han fortsatte framåt medan bussen körde förbi oss, men en liten bit framför oss fanns en "ko-tunnel under vägen, inte bra!! 
Mindre bra om han börjar trassla och vi ramlar ner där! Fasen det är flera meter ner! 

Vi stannade och väntade tills bussen kommit förbi, men svängde inte av vägen utan stod kvar på vägkanten.
Det gick väldigt bra! Han backade ett par steg ner i diket precis när bussen åkte förbi oss så jag duttade till honom med pisken och han traskade framåt direkt!
DUKTIG KILLE!!! 

En liten stund senare kom en kranbil och körde om oss.
Jag bad chauffören sakta in och det gjorde han (det är inte alltid dom gör det!!!), så även det mötet gick väldigt bra!!
Helnöjda var vi båda två! 

Sist men inte minst, en stillastående lastbil, väldigt ofarlig! 

Idag lyckades vi verkligen med vår "fordonsträning" och det gick så himla bra hela vägen, så stolt och nöjd med Gulliver idag!

Helnöjd och orädd Gulle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar