måndag 13 augusti 2012

Bra dag!

De riktigt bra dagarna tillsammans med Gulliver blir fler och fler!
Att utan bekymmer kunna ta ut honom ur hagen, rykta, fixa och lägga på sadel. 
Ta sig upp i sadeln och rida en tur utan att ha blivit biten 30 gånger eller behövt tjaffsa 5 minuter om varje moment är nog för de flesta en lätt match. 
Det är det även för oss ungefär 75-80% av dagarna numera!!
Så, (ursäkta ordvalet!) jävla underbart!!!! 
Mer om det i ett senare inlägg. 

Vi hade en väldigt mysig tur tillsammans idag!
Vi undviker fortfarande grusiga/steniga underlag så det blir mycket gräskanter så idag gav vi oss ner på en "fältväg", bara ängar och vall så långt ögat når, en ljummen vind och hästlukt!
Det är livet!

Gulliver lyssnade bra, var relativt lyhörd och pigg! 
Vi har väldigt roligt tillsammans våra bra dagar! 


Gulliver efter turen idag! 


Curlad häst som vilat idag!

Efter Gullets och min tur var det dags för grabbarnas hinkar, Gulliver fick sin vid grinden och jag hade trott Herrn kunde få lite turbo i skorna när jag kom med hinken. Men han stod på andra sidan hagen och väntade. 
Han väntade på att matte skulle ge upp sitt ropande och komma med hinken istället, och visst gjorde hon det!!! 
Eller vi möttes på halva vägen!


Livskvalitet för mig!
Det är verkligen livskvalitet för mig att 
kunna sätta mig i gräset bredvid hästarna och bara njuta. 


Gulliver blev nyfiken på vad Herrn hade i sin hink 
och var jag egentligen höll på med nere på marken! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar