onsdag 29 augusti 2012

Påhittig!!

Matte tycker att jag, Gulliver är påhittig och har massa knepigheter för mig.
Ska hon säga!?

Idag kom en bil, med transport bakom. 
Intressant! 
Oftast händer det något när en transport rullar in på gården, då gäller det att vara först fram för att kolla vad som kan tänkas komma ut ur den.
Men denna gången var den tom!! 
Illavarslande. 

Blev hämtad i hagen av matte som tyckte vi kunde kolla in transporten lite, det kunde jag ju gå med på! 
Kolla på den var helt ok. 
Den där skivan man ska kliva upp på är ju väldigt intressant! 
Det väsnas ganska bra när man kliver och skrapar på den, intressant. 

Men där fick jag visst inte stå hur länge som helst och väsnas, synd!!
Tydligen tyckte hon, ja matte alltså, att jag skulle IN i transporten.
Varför då? Jag vill inte åka någonstans!

Well well, jag klev in en bit, sen fick jag backa ut igen, in igen, ut igen. 
Matte lider verkligen utav beslutsångest!! Ska jag in eller ut?!

Efter en stund blev det paus, gäspande och gräsätning. 
Sen av och på, av och på, av och på. 

Paus igen med en kort promenad.
Hon är precis lika svår här, hon går iväg snabbt, sen långsamt, hon stannar.
PLÖTSLIGT kutar hon iväg, helt oberäknerlig är hon verkligen! Det gäller att hänga med i svängarna, men ibland ledsnar jag faktiskt på hennes lynnighet så då stannar och jag äter, eller kollar på något intressant (oftast tjejer!), det är inte så att hon flyttar på mig när jag hittar något riktigt gott/intressant. Jag är ju faktiskt lite bredare över axlarna än hon!

Snart hade vi vänt hemåt igen och sen kändes det ganska ok att kliva på transporten.

Men jag tänkte inte stå kvar där!
Jag klev in flera gånger, men stå kvar? Icke!
Nej nej nej... Tänk om hon stänger! Hur kul är det?!

Hon fick nöja sig med att jag stod kvar ett par sekunder, då fick jag äpplen! 
Men inte tillräckligt många för att stå stilla någon längre stund. 

Jag är nöjd med min insats idag, hyffsat nöjd med matte också. 
Fast hon är lite svår faktiskt! 


Den intressanta och brötiga skivan man ska kliva in på!


Väntar nog här tills hon kommer ut igen. 


Kunde minsann stå stilla 5 sekunder eller så!

4 kommentarer: