torsdag 9 augusti 2012

Drabbad!

Idag känner jag mig riktigt otursdrabbad!!
Bootsen jag köpt till Gulliver kom idag, de var alldeles för stora. 
Herrn har trampat av sig en framsko. 
Jag har fläkt av en nagel så halva fingret är borta.
Våran ena katt är försvunnen. 

Kasst! 

Men grabbarna är pigga och glada trots detta!


Herrn och jag på tur i förmiddags, innan han tappade bort sin sko! 


Eftersom Gullets boots inte passade 
blev det ingen ridning utan vi tog en promenad!


!?

En otäck!


Vårat base camp. 

Som sagt, det blev ändrade planer.
Hade tänkt en kortare tur för att pröva bootsen men icke. De var alldeles för stora så det gick inte alls. 
Matte lackade ur och lessnade på alltsammans, så hon tog änden av snöret som satt fast på Gullet och gick. 
Så pass tur hade jag i alla fall att Gulliver följde med!

Promenaden gick riktigt bra, vi skuttade över diken, klev över stockar, trampade på kantareller, en kättingröjare och mötte ett gäng hästar. Allt gick kanoners! 
Visst stannar han stup i kvarten och äter men han ger sig snart och kommer med. 

En liten film när vi har röjaren framför oss.
Den var ganska otäck när den åkte förbi men sen gick det bra det med!
Så fort jag stängt av kameran fick han massor med beröm! 


1 kommentar: