fredag 24 augusti 2012

Inte planerat!

Det blev visst ett par dagars paus från bloggen!! Ingen planerad paus men ibland räcker inte tiden till riktigt. 

Fast att bloggen har vilat så har inte grabbarna gjort det!
Det har varit både ridning och tömkörning på schemat. 

Igår var det ridning med Herrn och tömkörning med Gullet.
Det gick kanon med båda, Herrn var pigg och på hugget och Gulliver skötte sig galant. 
Till och med när matte rev med sig ett mindre träd med torra löv på som hon började rassla och bråka med.
Vi knallade igenom en liten passage mellan två vägar där det har gallrats, så jag passade på att ta med mig en väldigt rasslig gren för träningens skull. Gick jättebra! 
Gullet var nog mest fundersam över vad jag skulle med grenen till och varför jag var tvungen att banka på honom med den för!! 

Idag blev det tvärtom, ridning med Gullet och tömkörning med Shaquille. 

Shaquillen kändes lite trött och loj idag faktiskt. Inte riktigt på hugget sådär som han brukar, men han gick rent och fint. Han kan ju faktiskt få vara trött ibland han också!! 
Nu jobbar jag hela helgen så då blir det två dagars ledigt för killarna. 

Ridningen med Gulliver idag gick bra, han var pigg och framåt. 
Han vet vad han "ska" göra på den turen numera!
Det är mycket raksträcka och gräskant, vilket är toppen för en högre växel!

Han var duktig och lät bli att hetsa upp sig över bilar med släp och sådana otäckheter. 



Väntar på att matte ska bli redo för avfärd!
(Drog tillbaka sadeln innan turen kan jag meddela.) 


Har lessnat på att vänta och sysselsätter sig med annat,
 typ skrapa i gruset och bita sig själv i benet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar