tisdag 28 augusti 2012

Snart!!!

Vi har siktet inställt på vagn och släde, tänk att få åka släde efter Gullet i vinter!!! 
Det vore ju underbart roligt! 

Inte för att jag någonsin kört en släde men va sjutton jag hade inte kört häst överhuvudtaget innan jag skaffade Shaquille, och det går ju riktigt bra om jag får säga det själv! 

Idag plockade jag på Gulliver både bröstan och bakselen, inga bekymmer.
Det var längesedan vi hade bröstan på, den passar inte Gullet riktigt bra och de hålen i lädret som passar Gulliver är kaputt.

Jag tog också på "draglinor" i form utav longerlinan, med den gick jag och slängde med, släpade och "bankade" honom på benen och var allmänt trasslig. Det gjorde ingenting alls tyckte Gullet. 
Nästa gång blir det till att binda fast massa otäcka saker i "draglinorna"! 


Mumsiga Gulliver!


Jag band upp "draglinorna" när jag lessnade på att trassla in mig i dom.

Han var verkligen superduktig hela tiden!
Lite tveksam när vi skulle över en bäck i skogen, det var otäckt, eller mest onödigt att behöva knalla i där. 
Men med viss övertalan gick det galant.
Vad gör i det stora hela?! Ingenting, för han var verkligen en toppenhäst denna dag!

Jag plockade med mig pinnar som släpade och rasslade, stack dom i skackelöglorna så dom förvandlades till skacklar och det var inga problem heller! Skönt! 

Det är ju så att Gulliver har dragit rockarden förut, men det är längesedan och jag känner att det är säkrast att börja om lite från början efter så lång tid. 

Hittar massa fina vagnar på internet! Snart snart!! 

2 kommentarer:

  1. Vad roligt! Lite avis, vill också ha en körbar nordis. ;) Sverker är ju bakskygg...=( Tömkörning funkar dock så jag får väl snällt nöja mig med det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får lägga till lite otäcka saker i omgångar så han vänjer sig! Det kan ju gå att träna bort! =)
      Det är ju himla kul att kunna köra dem!

      Radera